Zespół wspólnie wykonuje zadania, ale to uczniowie i uczennice przygotowują i wypełniają raport. Opiekun/ka koordynuje i nadzoruje ich pracę. Po sprawdzeniu treści i załączników opiekun/ka przesyła raport do oceny.

Poniżej zamieszczamy instrukcję dla opiekunów zespołów:

>>> Instrukcja przesyłania raportu do oceny.

W raporcie z I etapu „Rozmawiamy o sadzie” należy zwrócić szczególną uwagę na:

  • w zadaniu 1.1 dodanie zgody dyrektora na udział szkoły w konkursie,
  • w zadaniu 1.3 należy starannie wypełnić kosztorys, uwzględniając nazwy wybranych odmian starych odmian drzew owocowych.

Zespoły, które tworzą nowy sad wybierają jeden gatunek tradycyjnych odmian drzew owocowych. Przykładowo, jeśli zespół wybierze jabłonie, będzie pracował nad projektem utworzenia minisadu z 5 drzewkami tradycyjnych odmian jabłoni.

Zespoły, które rozwijają istniejący już sad, mają dowolność w wyborze gatunków. Mogą wybrać 5 drzewek owocowych np. 2 drzewka tradycyjnych odmian śliw i 3 drzewka tradycyjnych odmian wiśni lub stworzyć dowolną inną konfigurację.

Planując sad warto zapoznać się z krótkim poradnikiem, w którym jest wiele cennych wskazówek dla osób zaczynających przygodę z sadownictwem. Znajdziecie w nim m.in. przykładowe zestawy drzewek, wybrane przez eksperta w tej dziedzinie.

>>> „Zakładanie sadu” Ryszard Rawski.

Na raporty z I etapu czekamy do 13 marca 2023 r.

Zespoły, które nie zdążą przesłać raportu w tym terminie, będą miały jeszcze dodatkowy tydzień na jego dosłanie (od 14 do 20 marca ), ale za każdy dzień spóźnienia będzie naliczanych 5 punktów karnych.