ETAP I – ROZMAWIAMY O SADZIE polega na założeniu 11-osobowych zespołów (zespół składa się z maks. 10 uczennic i uczniów oraz 1 nauczycielki lub 1 nauczyciela). Następnie jako zespół będziecie zdobywać wiedzę z zakresu sadownictwa i sposobu pielęgnacji drzew. Waszym zadaniem będzie również wypromowanie inicjatywy w szkole oraz znalezienie i przygotowanie terenu do założenia minisadu.
W ramach zadań:
- zdobędziecie wiedzę na temat sadownictwa oraz starych odmian drzew owocowych;
- będziecie szukać sojuszników w postaci sadowników chroniących drzewa metodami naturalnymi;
- wybierzecie zestaw tradycyjnych odmian drzew owocowych charakterystycznych dla regionu;
- wykonacie prace przygotowawcze do założenia sadu tj. znajdziecie teren i ustalicie formę użytkowania tego terenu;
- ustalicie optymalne zabiegi agrotechniczne w oparciu o analizę wybranego terenu;
- narysujecie plan i przygotujecie kosztorys wydatków związanych z założeniem minisadu;
- przygotujecie apel lub wideokonferencję na temat minisadu w celu promocji planowanej inicjatywy wśród młodzieży szkolnej.
Równolegle z Etapem I i II, możecie podjąć się wykonania zadania dodatkowego, które nie jest obowiązkowe. Jest to tworzenie uczniowskiej Pomologicznej Mapy Polski. Jeśli w Waszej okolicy są drzewa owocowe tradycyjnych odmian posadzone przed 1960 r., poznajcie ich historię i zgłoście je przez formularz w zakładce „Mapa„.
Przydatne materiały:
Pobierz: Miniporadnik o zakładaniu sadu
Pobierz: Polecane zestawy drzew owocowych tradycyjnych odmian