Nowy uczestnik Zarejestruj się Mam już konto Zaloguj się

Regulamin

Regulamin 9. edycji Projektu Edukacyjnego „Tradycyjny sad”

I. ORGANIZATOR PROJEKTU

  1. Organizatorem Projektu „Tradycyjny sad” (dalej jako: „Projekt”) jest Fundacja Banku Ochrony Środowiska (dalej jako „Organizator”).
  2. Opiekę nad Projektem sprawuje koordynator wyznaczony przez Organizatora.
  3. Projekt jest finansowany przez Fundację Banku Ochrony Środowiska z darowizn przekazanych przez Bank Ochrony Środowiska S.A. oraz Dom Maklerski BOŚ S.A.
  4. Biuro Projektu znajduje się w siedzibie Fundacji Banku Ochrony Środowiska:
    ul. Żelazna 32, 00-832 Warszawa,
    tel. 507 006 579,
    e-mail: tradycyjnysad@fundacjabos.pl,
    strona internetowa Projektu: tradycyjnysad.pl.
  5. Biuro Projektu jest czynne od poniedziałku do piątku w godzinach 10:00-14:00.
  6. Organizator dba o poszanowanie praw dzieci, ochronę ich dóbr osobistych, w tym wizerunku oraz ochronę danych osobowych, w szczególności ustanawiając wysokie standardy w tym zakresie w ramach realizowanych projektów i konkursów skierowanych do dzieci. Zasady ochrony dzieci oraz szczegółowe informacje na temat sposobów zgłaszania wszelkich przejawów krzywdzenia dzieci znajdują się w Polityce Ochrony Dzieci, dostępnej w wersji dla dzieci pod adresem fundacjabos.pl/dokumenty/ pod nazwą: Polityka Ochrony Dzieci. Pełną treść Polityki Ochrony Dzieci Organizator udostępnia na życzenie.

II. PATRONI HONOROWI

Projekt został objęty patronatami honorowymi:

  1. Ministra Edukacji

III. ZAŁOŻENIA PROJEKTU

  1. Dziewiąta edycja Projektu jest realizowana w roku szkolnym 2025/2026.
  2. Celem Projektu jest wsparcie szkół w adaptacji do zmian klimatu, poprzez:
    1. edukację o znaczeniu zieleni w najbliższym otoczeniu;
    2. założenie sadów/ogrodów składających się z co najmniej 7 drzew owocowych tradycyjnych odmian z roślinami towarzyszącymi (np. krzewami, bylinami);
    3. rozwój różnorodności biologicznej na terenach przyszkolnych;
    4. rozwój kompetencji nauczycielek i nauczycieli.
  3. Projekt ma zasięg ogólnopolski.
  4. Projekt jest skierowany do uczniów i uczennic, nauczycielek i nauczycieli ze szkół podstawowych i ponadpodstawowych (dalej jako: „Uczestnicy”).
  5. Projekt prowadzony jest w formie konkursu, z którego zwycięzcami zostaje podpisana umowa grantowa.
  6. Projekt składa się z dwóch etapów, tj.: „Rozmawiamy o sadzie” (Etap I) i „Zakładamy sad” (Etap II).
  7. Szkoły będą zakładać sady złożone z jednego lub kilku gatunków drzew owocowych starych odmian (jabłoni, grusz, śliw, czereśni lub wiśni rekomendowanych w Projekcie) oraz krzewów, bylin i innych roślin towarzyszących.
  8. Projekt jest prowadzony na stronie tradycyjnysad.pl (dalej jako ”Strona Projektu”).
  9. Udział w Projekcie jest bezpłatny.

IV. TERMINARZ

  1. Projekt trwa od października 2025 roku do czerwca 2026 roku.
  2. Uczestnicy realizują poszczególne etapy w następujących terminach:
    1. Etap I – od października 2025 roku do stycznia 2026 roku;
    2. Etap II – od marca do czerwca 2026 roku.
  3. Szczegółowy terminarz znajduje się na stronie Projektu w zakładce TERMINARZ.
  4. Organizator zastrzega sobie prawo do zmiany terminarza w trakcie trwania projektu. Zmiany zostaną ogłoszone na Stronie Projektu w zakładce TERMINARZ.

V. REJESTRACJA

  1. Uczestnicy w Projekcie reprezentują szkołę podstawową lub ponadpodstawową (dalej jako: „Szkoła”).
  2. W projekcie mogą brać udział zarejestrowane Szkoły.
  3. Szkołę można zarejestrować raz w danej edycji.
  4. Szkołę może reprezentować nauczyciel/nauczycielka (dalej jako ”Opiekun”) i grupa uczniów i uczennic (łącznie od 3 do 40 osób).
  5. Rejestracja Szkoły polega na wypełnieniu i przesłaniu formularza rejestracyjnego na Stronie Projektu (dalej jako: „Rejestracja”).
  6. Szkołę do udziału w Projekcie zgłasza Opiekun za zgodą Dyrekcji Szkoły w terminie wyznaczonym przez Organizatora.
  7. Dyrekcja szkoły może zmienić Opiekuna w każdym czasie poprzez wiadomość e-mail przesłaną na adres: tradycyjnysad@fundacjabos.pl.
  8. Po rejestracji Opiekun otrzyma wiadomość e-mail z danymi dostępowymi do Konta Opiekuna. Na koncie może:
    1. tworzyć Konta Uczniów (maksymalnie 5) dla wybranych uczniów i uczennic.
    2. edytować raporty z realizacji zadań.
    3. przesyłać raporty do oceny.
    4. przesłać informacje o sadzie/ogrodzie do publikacji na mapie sadów na Stronie Projektu.
  9. W Projekcie nie mogą brać udziału pracownicy i pracownice Organizatora oraz członkowie i członkinie ich rodzin.

VI. REALIZACJA PROJEKTU

  1. Projekt podzielony jest na dwa etapy:
    1. Etap I pn. „Rozmawiamy o sadzie”. Jest oceniany przez Komisję. Na jego podstawie przyznawane są granty dla najlepszych Szkół;
    2. Etap II pn. „Zakładamy sad”. Jest obowiązkowy dla Szkół, które otrzymały granty na założenie sadu/ogrodu. Jest jednocześnie sprawozdaniem i rozliczeniem grantu.
  2. Dokładny opis etapów i zadań znajduje się na Stronie Projektu w zakładce ZADANIA.
  3. Wybrani uczniowie i uczennice po zalogowaniu na Koncie Ucznia przygotowują jeden raport z danego etapu.
  4. Treść raportu musi być przygotowana samodzielnie przez Uczestników.
  5. Opiekun sprawdza, koryguje i przesyła raport do oceny z Konta Opiekuna w terminie wyznaczonym przez Organizatora. Raporty przesłane w innej formie nie będą oceniane.
  6. Opiekun składający raporty w ramach Projektu poświadcza okoliczności w nim wskazane pod rygorem odpowiedzialności cywilnej oraz karnej za złożenie fałszywego oświadczenia wynikającej z art. 233 § 1 ustawy z dnia 6 czerwca 1997 r. – Kodeks karny (t.j. z 2025 r., poz. 383 ze zm.).
  7. Zdjęcia, dokumentujące realizacje zadań, dodane do raportów, nie muszą zawierać wizerunków osób. W przypadku gdy będą je zawierały, należy przesłać do Organizatora zgody tych osób na wykorzystanie wizerunku (Załącznik nr 1 i Załącznik nr 2 do Regulaminu).
  8. Uczestnicy mogą, wedle swojego wyboru, zamazać lub w inny sposób ukryć wizerunki osób ujawnione na zdjęciach dokumentujących realizację zadań, co nie wpłynie w żaden sposób na ocenę przesłanego raportu.
  9. Organizator może wykorzystywać materiały dokumentujące prace Uczestników na zasadach wskazanych w punkcie X. Regulaminu.
  10. We wszelkich materiałach informacyjnych, dotyczących Projektu, publikowanych przez Szkołę i Uczestników w mediach społecznościowych (Facebook, Instagram, LinkedIn) należy oznaczać profil Organizatora: @fundacjabos.
  11. Wszelkie materiały informacyjne i publikacje, wydane oraz przekazywane mediom w ramach Projektu powinny być opatrzone logotypem Organizatora oraz zawierać jedną z poniższych informacji:
    1. Wydarzenie zostało zrealizowane w ramach projektu „Tradycyjny sad”, którego organizatorem jest Fundacja Banku Ochrony Środowiska.
    2. Działanie zostało zrealizowane w ramach projektu „Tradycyjny sad”, którego organizatorem jest Fundacja Banku Ochrony Środowiska.
    3. Materiał powstał w ramach projektu „Tradycyjny sad”, którego organizatorem jest Fundacja Banku Ochrony Środowiska.
      Materiały te powinny być również opatrzone logotypem Organizatora.

VII. ETAP I

  1. Raport z Etapu I musi zawierać:
    1. Opis realizacji zadań, w tym plan sadu/ogrodu z minimum 7 drzewami owocowymi tradycyjnych odmian i roślinami towarzyszącymi oraz kosztorys.
    2. Dokumentację zdjęciową.
    3. Podpisaną umowę przystąpienia do Projektu (wzór stanowi Załącznik nr 3 do Regulaminu), w której osoba uprawniona do reprezentacji Szkoły wyraża zgodę na:
      1. przeprowadzenie na terenie szkoły Projektu zgodnie z niniejszym Regulaminem;
      2. przyjęcie grantu na założenie sadu/ogrodu i deklaruje wykorzystanie go zgodnie z przeznaczeniem.
    4. Zgody Uczestników na udział w Projekcie (Załącznik nr 1 do Regulaminu, Załącznik nr 2 do Regulaminu). Obowiązkowe dla uczestników:
      1. którzy mają założone Konta Ucznia;
      2. których wizerunki znajdują się w dokumentacji zdjęciowej w raporcie.
  2. Raporty są oceniane na podstawie realizacji zadań z Etapu I „Rozmawiamy o sadzie” przez Komisję powołaną przez Organizatora.
  3. W Etapie I „Rozmawiamy o sadzie” można zdobyć za zadania maksymalnie 400 pkt:
    1. Zdobywanie wiedzy – 200 pkt;
    2. Zaplanowanie sadu – 200 pkt;
  4. Komisja, jeśli uzna za zasadne może przyznać maksymalnie do 25 punktów dodatkowych za działania, które nie zostały przewidziane w wytycznych do realizacji zadań.
  5. Spóźnione raporty można przesyłać przez 7 dni po terminie wyznaczonym przez Organizatora, ale za każdy dzień spóźnienia naliczanych jest 5 punktów karnych. Po tym czasie możliwość przesyłania raportów zostanie zablokowana.
  6. Oceną końcową raportu jest średnia arytmetyczna z ocen członków Komisji, ewentualnie pomniejszona o naliczone punkty karne i powiększona o średnią arytmetyczną przyznanych punktów dodatkowych.
  7. Decyzje Komisji są ostateczne i nie można się od nich odwołać.
  8. Wyniki oraz lista przyznanych grantów zostaną opublikowane na stronie Projektu w zakładce WYNIKI.
  9. Decyzja o przyznaniu grantu stanowi warunek aktywujący umowę grantową zawieraną pomiędzy Szkołą a Organizatorem.

VIII. GRANTY

  1. W Projekcie przewidziane są nagrody pieniężne w postaci grantów dla 70 Szkół, których raporty z Etapu I zostaną najwyżej ocenione i spełnią następujące warunki:
    1. Prześlą raport z Etapu I, w tym: opis zadań, plan sadu/ogrodu, kosztorys;
    2. Prześlą umowę przystąpienia do Projektu edukacyjnego (Załącznik nr 3);
    3. Otrzymają co najmniej 150 punktów za raport z Etapu I.
  2. Wartość grantu wynosi nie więcej niż 1500  zł.
  3. Pula grantów wynosi do 105 000 zł.
  4. Organizator może zdecydować o innym rozdziale grantów lub o zmianie puli grantów.
  5. Przyjęcie grantu jest równoznaczne z deklaracją realizacji Etapu II Projektu i założenia sadu/ogrodu na terenie przyszkolnym.
  6. Grant należy wykorzystać w całości na materiały do założenia sadu/ogrodu zgodnie z kosztorysem przedstawionym w raporcie z Etapu I. W przypadku niedostępności wybranych gatunków roślin, należy uzyskać akceptację Organizatora na zmianę pisząc na adres e-mail: tradycyjnysad@fundacjabos.pl.
  7. Koszty, które można pokryć z grantu określa Załącznik nr 4 do Regulaminu, przy czym co najmniej 60% grantu powinny stanowić koszty zakupu roślin.
  8. Pełna lista przyznanych grantów zostanie opublikowana po 3 marca 2026 roku na głównej stronie Projektu.
  9. Granty zostaną przekazane na konto szkoły lub rady rodziców, które należy wskazać w umowie przystąpienia do Projektu edukacyjnego (Załącznik nr 3).
  10. Ze sposobu wydatkowania grantu Opiekun przesyła rozliczenie w raporcie z Etapu II.
  11. W przypadku niewykonania zobowiązań wynikających z niniejszego Regulaminu Organizator może rozwiązać umowę grantową, w szczególności jeżeli z jakiejkolwiek przyczyny Szkoła nie wykonuje lub odmawia realizacji elementów Projektu bądź realizuje je niezgodnie z postanowieniami Regulaminu, jeżeli po uprzednim przekazaniu wezwania określającego nieprawidłowości powstałe po stronie Szkoły, Szkoła nie usunie tych wad w ciągu 10 dni kalendarzowych od dnia otrzymania zawiadomienia.
  12. Organizator ma prawo odstąpić od umowy grantowej lub odmówić wypłaty części środków w każdej chwili z ważnej przyczyny. Szkole nie przysługuje żadne roszczenie z tego tytułu.
  13. Strona umowy grantowej (szkoła) może w każdej chwili zrezygnować z udziału w Projekcie, przesyłając Organizatorowi na adres e-mail: tradycyjnysad@fundacjabos.pl  oświadczenie o wypowiedzeniu umowy (wzór stanowi Załącznik nr 5). W przypadku rezygnacji z udziału w Projekcie po wypłacie kwoty grantu na konto szkoły lub rady rodziców – strona umowy grantu jest zobowiązana w terminie 7 dni do zwrotu pełnej kwoty grantu, niezależnie od momentu złożenia rezygnacji. Tożsama zasada obowiązuje w przypadku rozwiązania lub odstąpienia od umowy grantowej przez Organizatora. Aby umożliwić przyznanie grantu kolejnemu podmiotowi na liście – rekomenduje się złożenie ewentualnej rezygnacji nie później niż w terminie 14 dni od daty poinformowania przedstawiciela szkoły o przyznaniu grantu.
  14. Szkoła jest zobowiązana do prowadzenia przejrzystej ewidencji księgowej dotyczącej Projektu. Ewidencja księgowa Szkoły powinna wyodrębniać koszty i przychody dotyczące realizacji Projektu z podziałem na przychody i koszty finansowane przez Organizatora oraz z innych źródeł. Cała dokumentacja księgowa powinna być przechowywana przez co najmniej pięć lat licząc od końca roku kalendarzowego po zakończeniu realizacji Projektu.
  15. Organizator oraz audytorzy upoważnieni przez Organizatora mają prawo w każdym czasie dokonywać samodzielnie lub przez upoważnionego przedstawiciela, monitoringu na miejscu, mającego na celu kontrolę sposobu realizacji Projektu i wydatkowania środków. Szkoła jest zobowiązana umożliwić dokonanie monitoringu oraz zapewnić prowadzącemu monitoring pomoc osoby przygotowującej sprawozdanie z realizacji Projektu.
  16. Szkoła jest zobowiązana udostępnić upoważnionym przedstawicielom Organizatora na każde wezwanie wszelkie dokumenty i księgi rachunkowe związane z realizacją Projektu.
  17. Niewykorzystane środki w kwocie do 50 zł brutto włącznie nie podlegają zwrotowi, pod warunkiem, że zostaną wykorzystane na działalność oświatową szkoły.
  18. Niewykorzystane środki z grantu w kwocie wyższej niż 50 zł brutto należy zwrócić na konto: Fundacja Banku Ochrony Środowiska:
    Numer konta: 46 1540 1157 2115 6612 8656 0001
    Tytuł przelewu: Tradycyjny sad 9 – zwrot grantu w terminie do dnia 15 lipca 2026 roku.

IX. ETAP II

  1. Do realizacji zadań z Etapu II zobowiązane są Szkoły, które otrzymały granty na założenie sadu/ogrodu.
  2. Raport „Zakładamy sad”z Etapu II jest sprawozdaniem i rozliczeniem grantu. Raport musi zawierać:
    1. Opis realizacji zadania „Założenie sadu”, w tym informacje o posadzonych drzewach i roślinach towarzyszących;
    2. Opis realizacji zadania „Promocja projektu”;
    3. Dokumentację zdjęciową wyżej wymienionych zadań;
    4. Rozliczenie grantu w postaci tabeli z zestawieniem kosztów i numerów dokumentów księgowych potwierdzających wydatki z grantów.
  3. Za realizację zadań z Etapu II nie są przyznawane punkty.
  4. W przypadku niekompletnego raportu z Etapu II, Organizator może wezwać Opiekuna lub Dyrekcję szkoły do jego uzupełnienia w określonym terminie.

X. PRAWA AUTORSKIE

  1. Materiały wytworzone w ramach Projektu (np. zdjęcia) mogą stanowić utwory (dalej: „Utwór”) w rozumieniu ustawy z dnia 4 lutego 1994 roku o prawie autorskim i prawach pokrewnych (t.j. Dz.U. z 2025 r., poz. 24 ze zm., dalej: „Ustawa”), wobec czego winny być one wolne od wad prawnych oraz roszczeń podmiotów trzecich. Uczestnicy powinni być wyłącznymi autorami ww. materiałów i muszą im przysługiwać majątkowe prawa autorskie do ww. treści, które nie są ograniczone na rzecz żadnej osoby trzeciej.
  2. Z chwilą przystąpienia do Projektu uczestnik udziela Organizatorowi niewyłącznej, nieodpłatnej i nieograniczonej czasowo oraz terytorialnie (tj. na terytorium całego świata) licencji w odniesieniu do Utworów na następujących polach eksploatacji określonych w art. 50 Ustawy:
    1. trwałe lub czasowe utrwalanie lub zwielokrotnianie w całości lub w części Utworu, jakimikolwiek środkami i w jakiejkolwiek formie, niezależnie od formatu, systemu lub standardu, w szczególności w zakresie utrwalania i zwielokrotniania Utworu lub jego części – wytwarzanie każdą techniką, w tym techniką drukarską, reprograficzną, zapisu magnetycznego oraz techniką cyfrową, 
    2. wprowadzanie Utworu do pamięci komputera lub innego urządzenia elektronicznego w całości lub w części, czasowe utrwalanie lub zwielokrotnianie takich zapisów, włączając w to sporządzanie ich kopii oraz dowolne korzystanie i rozporządzanie tymi kopiami, 
    3. stosowanie, uruchamianie, wyświetlanie, przekazywanie i przechowywanie niezależnie od formatu, systemu lub standardu oraz uzyskiwanie dostępu do Utworu lub jego części, 
    4. publiczne rozpowszechnianie, w szczególności udostępnianie w sposób, aby każdy mógł mieć do niego dostęp w miejscu i czasie przez siebie wybranym, w tym elektroniczne udostępnianie na żądanie, w szczególności rozpowszechnianie w Internecie oraz w sieciach zamkniętych, niezależnie od metody połączenia tych sieci, 
    5. publiczne wystawianie, wyświetlanie i odtwarzanie Utworu lub nośnika, na jakim utrwalono Utwór, 
    6. użyczanie egzemplarza lub oryginału Utworu lub nośnika, na jakim utrwalono Utwór, 
    7. w zakresie obrotu oryginałem albo egzemplarzami, na których Utwór lub jego część utrwalono – wprowadzanie do obrotu, użyczenie lub najem oryginału albo egzemplarzy, a także udzielanie licencji, sublicencji, użytkowania, dzierżawy lub w inny sposób udzielanie praw do korzystania z Utworu na wszystkich lub wybranych polach eksploatacji,
    8. tworzenie nowych wersji i adaptacji, w szczególności tłumaczenie, przystosowywanie, zmiana układu lub dokonywanie jakichkolwiek innych zmian lub przeróbek w Utworze, w najszerszym dopuszczalnym prawnie zakresie, a także dokonywanie przedruków całości albo części, oraz rozporządzanie i korzystanie z takich opracowań na wszystkich lub wybranych polach eksploatacji, jak też eksploatację Utworu z innymi utworami, wybranymi przez Organizatora (prawa zależne),
    9. wykorzystywanie Utworu do celów marketingowych lub promocji, w tym reklamy, sponsoringu, promocji sprzedaży, a także do oznaczenia lub identyfikacji produktów i usług oraz innych przejawów działalności, a także dla celów edukacyjnych lub szkoleniowych (w tym: w kanałach komunikacji, na stronach internetowych i profilach w mediach społecznościowych oraz w zgłoszeniach Konkursu do konkursów lub plebiscytów),
    10. a ponadto w odniesieniu do części Utworu stanowiącego artystyczne wykonanie również w zakresie praw określonych w art. 86 ust. 2 Ustawy, zaś w odniesieniu do części Utworu stanowiącego fonogram również w zakresie praw określonych w art. 94 ust. 4–5 Ustawy.
  3. Uczestnik udziela na rzecz Organizatora upoważnienia – z prawem do udzielania dalszych upoważnień – do wykonywania praw osobistych Uczestnika, w tym: 
    1. decydowania, czy, kiedy oraz w jakim zakresie rozpowszechniać Utwór, a także decydowania o pierwszym udostępnieniu Utworu publiczności, 
    2. dokonywania zmian oraz modyfikacji w zakresie objętym prawem do integralności Utworu, w tym łączenia z innymi utworami lub materiałami, 
    3. oznaczania Utworu samodzielnie lub w połączeniu z innymi utworami oraz materiałami, w tym wskazywania, że całość praw przysługuje na rzecz Organizatora lub z pominięciem autorstwa Uczestnika.

XI. POSTANOWIENIA KOŃCOWE

  1. Regulamin wraz z załącznikami są jedynymi dokumentami określającym zasady udziału w Projekcie, co  oznacza, że wszelkie informacje stanowiące materiały reklamowo-promocyjne mają  charakter wyłącznie informacyjny.
  2. Udział w Projekcie oznacza akceptację zasad udziału w Projekcie zawartych w Regulaminie.
  3. Na wniosek Organizatora Uczestnicy zobowiązani są niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni, udzielić wszelkich dodatkowych informacji, które są konieczne do oceny prawidłowości wykonywania Projektu.
  4. Opiekun wyraża zgodę na opublikowanie nazwy szkoły oraz miejscowości na stronach internetowych Organizatora, w publikacjach wydawniczych Organizatora oraz w innych środkach masowego przekazu, na potrzeby związane z realizacją Projektu.
  5. Organizator nie ponosi kosztów związanych z uczestnictwem w Projekcie poza kosztami wyszczególnionymi w Regulaminie. 
  6. Organizator nie ponosi odpowiedzialności za materiały, które nie dotarły do niego z przyczyn od niego niezależnych. 
  7. Podanie nieprawdziwych lub niekompletnych danych (zgodnie z polami do wypełnienia znajdującymi się w formularzu) będzie stanowić przyczynę wykluczenia Szkoły z Projektu. 
  8. Organizator nie ponosi odpowiedzialności za podanie nieprawdziwych danych lub danych osoby trzeciej przez Opiekuna. 
  9. Organizatorowi służy prawo jednostronnego i natychmiastowego wykluczenia uczestników (Szkół) w przypadku niestosowania się do postanowień niniejszego Regulaminu jak i decyzji Organizatora podjętych na podstawie Regulaminu. Szkoły, które naruszą Regulamin, jak również obowiązujące w Polsce przepisy prawa powszechnego oraz ogólnie przyjęte normy społeczne i obyczajowe, zostaną wykluczone z Projektu.  Jest to równoznaczne z rozwiązaniem umowy grantowej w rozumieniu punktu VIII. Regulaminu.
  10. Projekt pozbawiony jest jakichkolwiek elementów losowości i przypadkowości w uzyskaniu prawa do nabycia grantu, w szczególności Projekt nie jest grą losową, loterią fantową, zakładem wzajemnym, loterią promocyjną, grą której wynik zależy od przypadku, ani żadną inną przewidzianą w ustawie z dnia 19 listopada 2009 r. o grach hazardowych (t.j. Dz.U. z 2025 r., poz. 595 ze zm.).
  11. Organizator ma prawo do zmiany postanowień Regulaminu oraz zmiany okresu Projektu w dowolnym momencie, o ile nie wpłynie to na pogorszenie warunków uczestnictwa  w Projekcie dotychczasowych uczestników (nienaruszalność praw nabytych na  podstawie dotychczasowego brzmienia Regulaminu). Zmiany zostaną ogłoszone na stronie Projektu.
  12. Organizator nie odpowiada za jakąkolwiek szkodę majątkową lub niemajątkową poniesioną przez Uczestników w wyniku ich udziału w Projekcie lub w wyniku przyznania lub nieprzyznania im grantu.
  13. Dane osobowe uczestników są przetwarzane zgodnie z Klauzulą informacyjną dotyczącą ochrony danych osobowych, która określa rodzaj danych oraz zakres ich przetwarzania (Załącznik nr 6 i Załącznik nr 7 do Regulaminu).
  14. Niniejsze brzmienie Regulaminu wchodzi w życie w dniu 15 października 2025 roku.

ZAŁĄCZNIKI

Załącznik nr 1 – Wzór zgody rodzicielskiej

Załącznik nr 2 – Wzór zgody osoby pełnoletniej

Załącznik nr 3 – Wzór umowy przystąpienia do projektu edukacyjnego

Załącznik nr 4 – Lista materiałów możliwych do sfinansowania w ramach grantu

Załącznik nr 5 – Wzór umowy wypowiedzenia umowy grantu

Załącznik nr 6 – Klauzula informacyjna dotyczącą ochrony danych osobowych

Załącznik nr 7 – Klauzula informacyjna dotyczącą ochrony danych osobowych dla dyrektora szkoły



Partnerzy

PATRONAT HONOROWY