Nowy uczestnik Zarejestruj zespół Mam już konto Zaloguj się

Regulamin

Regulamin 8. edycji projektu edukacyjnego „Tradycyjny sad”

I. Postanowienia ogólne

  1. Projekt edukacyjny „Tradycyjny sad” prowadzony jest w formie konkursu (dalej jako „Konkurs”).
  2. Organizatorem Konkursu jest Fundacja Banku Ochrony Środowiska (dalej jako „Organizator”).
  3. Opiekę nad Konkursem sprawuje koordynator wyznaczony przez Organizatora.
  4. Konkurs jest finansowany przez Fundację Banku Ochrony Środowiska z darowizn przekazanych przez Bank Ochrony Środowiska S.A. oraz Dom Maklerski BOŚ S.A.
  5. Biuro organizacyjne konkursu znajduje się w siedzibie Fundacji Banku Ochrony Środowiska:
    ul. Żelazna 32, 00-832 Warszawa
    tel. 507 006 579
    e-mail: tradycyjnysad@fundacjabos.pl
    strona Konkursu: tradycyjnysad.pl
  6. Biuro jest czynne od poniedziałku do piątku w godzinach 10:00-14:00.
  7. Organizator dba o poszanowanie praw dzieci, ochronę ich dóbr osobistych, w tym wizerunku oraz ochronę danych osobowych, w szczególności ustanawiając wysokie standardy w tym zakresie w ramach realizowanych projektów i konkursów skierowanych do dzieci. Zasady ochrony dzieci oraz szczegółowe informacje na temat sposobów zgłaszania wszelkich przejawów krzywdzenia dzieci znajdują się w naszej Polityce Ochrony Dzieci, dostępnej w wersji dla dzieci pod adresem https://fundacjabos.pl/dokumenty/ pod hasłem „Polityka Ochrony Dzieci”. Pełną treść Polityki Ochrony Dzieci udostępniamy na życzenie.
  8. Konkurs „Tradycyjny Sad” został objęty patronatem honorowym Ministra Klimatu i Środowiska oraz patronatem honorowym Ministra Edukacji.

II. Cele 

Celami konkursu są:

  1. Szerzenie wiedzy na temat starych odmian drzew owocowych oraz sposobu ich pielęgnacji ograniczającego negatywny wpływ upraw na środowisko;
  2. Sadzenie drzew owocowych starych odmian na ogólnodostępnych terenach, a tym samym zwiększenie różnorodności biologicznej w Polsce.

III. Przedmiot konkursu

  1. Konkurs „Tradycyjny sad” jest częścią prozdrowotnego programu edukacyjnego prowadzonego przez Fundację Banku Ochrony Środowiska.
  2. Przedmiotem ogólnopolskiego konkursu edukacyjnego „Tradycyjny sad” jest:
    1. zdobywanie i rozpowszechnianie wiedzy nt. starych odmian drzew owocowych;
    2. założenie minisadu składającego się z co najmniej 5 drzew owocowych tradycyjnych odmian sadzonych na ogólnodostępnym społecznie terenie.
  3. Ósma edycja Konkursu jest realizowana w roku szkolnym 2024/2025.
  4. W ósmej edycji szkoły będą zakładać sady złożone z jednego lub kilku gatunków drzew owocowych starych odmian (jabłoni, grusz, śliw, czereśni lub wiśni rekomendowanych w Konkursie).
  5. Konkurs składa się z dwóch etapów: „Rozmawiamy o sadzie” i „Zakładamy sad”. Uczestnicy mogą również wziąć udział w tworzeniu Pomologicznej Mapy Polski, jest to zadanie dla chętnych tzn. jest nieobowiązkowe i nie podlega ocenie.
  6. Platformą komunikacji Konkursu jest strona tradycyjnysad.pl, gdzie zamieszczone są informacje nt. zadań do wykonania w poszczególnych etapach, formularze raportów oraz inne materiały niezbędne do realizacji zadań konkursowych.

IV. Terminarz

  1. Konkurs trwa w okresie: październik 2024 r. – październik 2025 r.
  2. Poszczególne etapy są realizowane w następujących terminach:
    1. Etap I – od października 2024 r. do marca 2025 r.;
    2. Etap II – od marca do czerwca 2025 r.;
  3. Szczegółowy terminarz, w tym terminy rejestracji i przesyłania raportów, znajdują się na stronie konkursu w zakładce TERMINARZ.

V. Adresaci

Uczniowie i uczennice, nauczycielki i nauczyciele szkół podstawowych i ponadpodstawowych.

VI. Zasady udziału

  1. Konkurs ma charakter ogólnopolski.
  2. W Konkursie biorą udział zespoły złożone z opiekunki lub opiekuna oraz uczniów i uczennic.
  3. Rolę opiekunki lub opiekuna zespołu pełni nauczycielka lub nauczyciel.
  4. Zespół konkursowy składa się z maksymalnie 11 osób z jednej szkoły (mogą to być uczniowie i uczennice z różnych klas), w tym jednej opiekunki lub jednego opiekuna.
  5. Jedną szkołę może reprezentować jeden zespół.
  6. W przypadku zespołu szkół – zespół może składać się z uczniów i uczennic różnych szkół. Wówczas zespół szkół zakłada wspólny minisad i zgłasza się do kategorii odpowiadającej wiekowo najstarszej osobie (z uczniów i uczennic) wchodzących w skład zespołu.
  7. W przypadku zespołów ze szkół specjalnych kategoria jest ustalana w bezpośrednim kontakcie z Organizatorem.
  8. W Konkursie nie mogą brać udziału pracownicy Organizatora oraz członkowie ich rodzin.
  9. Konkurs jest prowadzony w dwóch kategoriach:
    1. Szkoła podstawowa;
    2. Szkoła ponadpodstawowa.
  10. Warunkiem uczestnictwa zespołu w Konkursie jest:
    1. Wypełnienie formularza rejestracyjnego na stronie Konkursu przez opiekunkę lub opiekuna zespołu;
    2. Zgłoszenie do zespołu konkursowego maksymalnie 10 uczniów i uczennic oraz wgranie ich zgód na udział w Konkursie (wzór zgody dla ucznia poniżej 18 lat – załącznik nr 1 do Regulaminu, wzór zgody dla ucznia powyżej 18 lat – załącznik nr 2 do Regulaminu);
    3. Wgranie zgody dyrektora szkoły w raporcie z I etapu (wzór zgody dyrektora stanowi załącznik nr 3 do Regulaminu), w której dyrektor wyraża zgodę przeprowadzenie na terenie szkoły Konkursu zgodnie z niniejszym regulaminem oraz wyraża zgodę na przyjęcie grantu na założenie minisadu i deklaruje wykorzystanie go zgodnie z przeznaczeniem.

VII. Rejestracja i zakładanie zespołu

  1. Zespół zgłasza opiekunka lub opiekun zespołu w terminie wyznaczonym na rejestrację tj. do 29 listopada 2024 roku. Organizator zastrzega sobie prawo zmiany daty rejestracji, o czym będzie informował na stronie Konkursu w TERMINARZU.
  2. Podczas rejestracji tworzone jest konto opiekunki lub opiekuna. Za jego pomocą zgłaszani są członkowie zespołu (w panelu „Twój zespół”) oraz przesyłane są raporty z realizacji zadań.
  3. Rejestracja zespołu kończy się otrzymaniem maila powitalnego na adres mailowy podany podczas rejestracji. Jest to potwierdzenie udanej rejestracji.
  4. Opiekunka/opiekun poprzez panel „Twój zespół”:
    1. dodaje członków zespołu (maksymalnie 10 osób) wpisując ich dane (imię, nazwisko, e-mail);
    2. załącza pliki ze skanami zgód na przetwarzanie danych uczniów i uczennic.
    3. dla każdej zgłoszonej osoby (ucznia/uczennicy) tworzy indywidualny dostęp do konta ucznia.

VIII. Realizacja zadań i raporty

  1. Zespół konkursowy bierze udział w dwóch etapach głównych: „Rozmawiamy o sadzie” i „Zakładamy sad” oraz może dodatkowo wziąć udział w tworzeniu uczniowskiej „Pomologicznej Mapy Polski”.
  2. Udział w tworzeniu „Pomologicznej Mapy Polski” jest nieobowiązkowy, nie podlega ocenie i nie jest nagradzany.
  3. Etap I – „Rozmawiamy o sadzie” składa się z czterech zadań, a etap II – „Zakładamy sad” z dwóch. Dokładny opis etapów i zadań znajduje się w zakładce PLAN DZIAŁAŃ na stronie Konkursu.
  4. Jeden zespół wysyła jeden raport z każdego etapu.
  5. Raporty tworzą uczniowie i uczennice po zalogowaniu na koncie ucznia.
  6. Opiekunka/opiekun sprawdza raport stworzony przez zespół, następnie przesyła raport do oceny z konta opiekunki/opiekuna. Raporty przesłane w innej formie nie będą oceniane przez sędziów.
  7. Zespoły konkursowe są oceniane na podstawie raportów z realizacji zadań w danym etapie.
  8. Każdy etap i każda kategoria konkursu są oddzielnie oceniane.
  9. Punktacja dla poszczególnych etapów konkursu przedstawia się następująco:
    1. Etap I „Rozmawiamy o sadzie” – łączna ocena – maksymalnie 600 pkt:
      • 1.1. Budowanie zespołu – 50 pkt;
      • 1.2. Zdobywanie wiedzy – 200 pkt;
      • 1.3. Zaplanowanie sadu – 150 pkt;
      • 1.4. Promocja projektu – 200 pkt.
    2. Etap II „Zakładamy sad” – łączna ocena – maksymalnie 400 pkt:
      • 2.1. Promocja projektu – 200 pkt;
      • 2.2. Zakładanie sadu – 200 pkt.
  10. Zdjęcia, dokumentujące realizacje zadań, dodane do raportów, nie muszą zawierać wizerunków osób. W przypadku gdy będą je zawierały, należy przesłać do Organizatora zgody tych osób na wykorzystanie wizerunku (załącznik nr 1 i załącznik nr 2 do regulaminu).
  11. Uczestnicy mogą, wedle swojego wyboru, zamazać lub w inny sposób ukryć wizerunki osób ujawnione na zdjęciach dokumentujących realizację zadań, co nie wpłynie w żaden sposób na ocenę przesłanego raportu.
  12. Organizator może wykorzystywać zdjęcia dokumentujące prace zespołów i nie stanowiące utworów, w celu promocji Konkursu w swoich kanałach komunikacji na stronach internetowych i profilach w mediach społecznościowych oraz w zgłoszeniach Konkursu do konkursów lub plebiscytów.
  13. Raporty z realizacji zadań należy przesyłać zgodnie z terminarzem Konkursu.
  14. Spóźnione raporty można przesyłać przez 7 dni po terminie, ale za nieterminowe przesłanie raportu naliczane są punkty karne. Za każdy dzień spóźnienia naliczanych jest 5 punktów karnych. Po tym czasie możliwość przesyłania raportów zostanie zablokowana.
  15. Raporty ocenia Komisja Sędziowska.
  16. Komisja Sędziowska, jeśli uzna za zasadne może przyznać maksymalnie do 25 punktów dodatkowych za wyjątkowe opracowanie zadań w raporcie oraz działania, które nie zostały przewidziane w wytycznych do realizowania.
  17. Decyzje Komisji Sędziowskiej są ostateczne i nie można się od nich odwołać.
  18. Oceną końcową raportu jest średnia arytmetyczna z ocen członków Komisji Sędziowskiej, pomniejszona o ewentualnie naliczone punkty karne i powiększona o średnią arytmetyczną przyznanych punktów dodatkowych.
  19. Dla każdej kategorii zostanie utworzona klasyfikacja grand prix na podstawie, której zostaną przyznane nagrody rzeczowe.
  20. Klasyfikacja grand prix jest tworzona na podstawie sumy ocen z dwóch etapów.
  21. Wyniki poszczególnych etapów i klasyfikacji grand prix będą publikowane na stronie Konkursu w zakładce WYNIKI.

IX. Granty

  1. W Konkursie przewidziane są nagrody pieniężne w postaci grantów dla 120 Zespołów, których raporty z I Etapu zostaną najwyżej ocenione.
  2. Wartość grantu wynosi maksymalnie 400 zł.
  3. Pula grantów wynosi do 48 000 zł.
  4. Kwota grantu wspiera założenie minisadu składającego się z tradycyjnych odmian drzew owocowych i może zostać jedynie wydana na elementy, których lista została określona w załączniku nr 4 do regulaminu.
  5. Aby ubiegać się o grant należy przesłać raport z Etapu I wraz z tabelą kosztorysu utworzenia sadu oraz dołączyć zgodę dyrektora na udział szkoły w Konkursie.
  6. Przyjęcie grantu jest równoznaczne z deklaracją realizacji II Etapu Konkursu i założenia minisadu.
  7. Ze sposobu wydatkowania grantu zespół przesyła rozliczenie w raporcie z Etapu II.
  8. Przyznany grant należy wykorzystać w całości na materiały do założenia minisadu.
  9. Granty muszą być wydane zgodnie z kosztorysem przedstawionym w raporcie z I Etapu.
  10. Zespoły nie przesyłają faktur do Organizatora. Faktury powinny zostać złożone
    w sekretariacie szkoły, do ewentualnego wglądu.
  11. Pełna lista przyznanych grantów zostanie opublikowana po 3 marca 2025 r. na głównej stronie konkursu.
  12. Granty zostaną przekazane na konto szkoły, wskazane przy rejestracji zespołu.
  13. Organizator może zdecydować o innym rozdziale grantów lub o zmianie puli grantów.
  14. Niewykorzystane środki z grantu w kwocie wyższej niż 1,50 zł brutto należy zwrócić na konto: Fundacja Banku Ochrony Środowiska:
    Numer konta: 46 1540 1157 2115 6612 8656 0001
    Tytuł przelewu: Tradycyjny sad 8 – zwrot grantu.

X. Nagrody rzeczowe

  1. Pula nagród rzeczowych Konkursu wynosi do 15 000 zł. 
  2. Nagrody rzeczowe przyznawane są zwycięskim zespołom czyli tym, które zajęły pięć pierwszych miejsc w każdej z kategorii w klasyfikacji grand prix.
  3. Każda osoba (tj. opiekunka/opiekun, uczniowie i uczennice) ze zwycięskich zespołów otrzyma indywidualną nagrodę tej samej wartości, bez względu na liczbę członków zespołu.
  4. Dodatkowe wyróżnienia mogą zostać przyznane niezależną decyzją Komisji Sędziowskiej.
  5. Nagrodzone zespoły nie mogą przenieść prawa do otrzymania nagrody na osoby trzecie. 
  6. Nagrody oraz wyróżnienia w Konkursie nie można zamienić na inną nagrodę, ani na ekwiwalent pieniężny. Organizator nie ponosi odpowiedzialności z tytułu rękojmi za wady nagrody ani nie udziela gwarancji jej jakości. Wszelkie reklamacje dotyczące nagrody należy zgłaszać do jej producenta lub sprzedawcy.
  7. Organizator zastrzega sobie możliwość zmiany wysokości puli nagród rzeczowych.
  8. O sposobie przekazania nagród Organizator poinformuje opiekunki/opiekunów zwycięskich i wyróżnionych zespołów drogą mailową.
  9. Opiekunka/opiekun nagrodzonego zespołu jest zobowiązany(-a) do przesłania potwierdzenia odbioru nagród w ciągu 10 dni roboczych, od dnia ich otrzymania.

XI. Postanowienia końcowe

  1. Udział w Konkursie oznacza akceptację zasad udziału w konkursie zawartych w Regulaminie.
  2. Udział w Konkursie jest bezpłatny.
  3. Nadesłane raporty i zawarte w nich prace staną się własnością organizatora. Autorzy prac zobowiązują się do przeniesienia praw autorskich na Organizatora konkursu. Organizator będzie mógł w sposób nieograniczony, nienaruszający praw autorskich, wykorzystywać prace wraz z ich publicznym odtwarzaniem i publikowaniem na dowolnych nośnikach.
  4. Organizator nie ponosi kosztów związanych z uczestnictwem w konkursie. 
  5. Organizator nie ponosi odpowiedzialności za materiały, które nie dotarły do niego z przyczyn od niego niezależnych. 
  6. Organizator będzie uprawniony do zamieszczenia danych zwycięskich zespołów Konkursowych (w tym: nazwa zespołu, nazwa szkoły, miejscowość). 
  7. Podanie nieprawdziwych lub niekompletnych danych (zgodnie z polami do wypełnienia znajdującymi się w formularzu) będzie stanowić przyczynę wykluczenia zespołu z Konkursu. 
  8. Organizator nie ponosi odpowiedzialności za podanie nieprawdziwych danych lub danych osoby trzeciej przez Zespół. 
  9. Zespoły, które naruszą regulamin Konkursu, jak również obowiązujące w Polsce przepisy prawa powszechnego oraz ogólnie przyjęte normy społeczne i obyczajowe, zostaną wykluczone z konkursu.
  10. Organizator nie odpowiada za jakąkolwiek szkodę majątkową lub niemajątkową poniesioną przez uczestników w wyniku ich udziału w Konkursie lub w wyniku przyznania lub nieprzyznania im nagrody.
  11. Organizator zastrzega sobie prawo zmiany regulaminu w trakcie trwania Konkursu. Zmiany będą komunikowane na stronie Konkursu.
  12. Dane osobowe uczestników są przetwarzane zgodnie z Klauzulą informacyjną dotyczącą ochrony danych osobowych, która określa rodzaj danych oraz zakres ich przetwarzania (załącznik nr 5 do Regulaminu).

Pliki do pobrania

Załącznik nr 1 – Wzór zgody dla ucznia poniżej 18 lat

Załącznik nr 2 – Wzór zgody dla ucznia powyżej 18 lat

Załącznik nr 3 – Wzór zgody dyrektora szkoły

Załącznik nr 4 – Lista materiałów możliwych do sfinansowania w ramach grantu

Załącznik nr 5 – Klauzula informacyjna dotyczącą ochrony danych osobowych


Zmiany w regulaminie

  • 18 listopada 2024 został uzupełniony podpunkt 8 w punkcie I. „Postanowienia ogólne”. Konkurs uzyskał patronat honorowy Ministra Edukacji.


Partnerzy

PATRONAT HONOROWY

Partner merytoryczny

ŚLEDŹ NASZE DZIAŁANIA W MEDIACH SPOŁECZNOŚCIOWYCH:

Zapraszamy na naszą stronę na Facebooku: FB/fundacjabos