ETAP I – ROZMAWIAMY O SADZIE polega na założeniu 11-osobowych zespołów (zespół składa się z maks. 10 uczniów i 1 nauczyciela). Następnie jako zespół będziecie zdobywać wiedzę z zakresu sadownictwa i sposobu pielęgnacji drzew. Waszym zadaniem będzie również wypromowanie inicjatywy w szkole oraz znalezienie i przygotowanie terenu do założenia minisadu.

W ramach zadań:

  • zdobędziecie wiedzę na temat sadownictwa oraz starych odmian drzew owocowych;
  • będziecie szukać sojuszników w postaci sadowników chroniących drzewa metodami naturalnymi;
  • wybierzecie zestaw tradycyjnych odmian drzew owocowych charakterystycznych dla regionu;
  • wykonacie prace przygotowawcze do założenia sadu tj. znajdziecie teren i ustalicie formę użytkowania tego terenu;
  • ustalicie optymalne zabiegi agrotechniczne w oparciu o analizę wybranego terenu;
  • narysujecie plan i przygotujecie kosztorys wydatków związanych z założeniem minisadu;
  • przygotujecie apel lub wideokonferencję na temat minisadu w celu promocji planowanej inicjatywy wśród młodzieży szkolnej.

Równolegle z Etapem I i II, możecie podjąć się wykonania zadania dodatkowego, które nie jest obowiązkowe. Jest to tworzenie uczniowskiej Pomologicznej Mapy Polski. Jeśli w Waszej okolicy są drzewa owocowe tradycyjnych odmian posadzone przed 1960 r., poznajcie ich historię i zgłoście je przez formularz w zakładce „Mapa„.

Przydatne materiały:

Pobierz: Lista sprawdzająca zadania

Pobierz: Miniporadnik o zakładaniu sadu

Pobierz: Polecane zestawy drzew owocowych tradycyjnych odmian

Pobierz: Instrukcja z tworzenia raportu dla uczniów i uczennic

Pobierz: Instrukcja z wysyłania raportu do oceny dla opiekuna(-ki)